Бирено ми е едно такова…

Бирено ми е едно такова и сигурно за това ме изби на писане. Или защото Теди ми заспа на романтичната комедия, която принципно трябваше да гледам довечера, но викам да спазя по-рано препоръката на една нова звездичка. Както си личи от последната дума на предишното изречение.. няма кой знае каква промяна в живота ми. Един блесне, друг изгасне… Но това е за добро. Вярвам в това. Наистина. В момента ми е малко опиянчено и си отворих втора бира.. и едно такова безвремево, безчасово, без .. не знам.

Дъждът се чуди да вали ли, да не вали ли.. а мен не ме свърта. Музата ми за творене нейде потъна, а в същото време ми се занимава с нещо, щото напоследък седенето в къщи не ми понася.. само като си помисля да се върна тука в тая стая и изперкулясвам. Добре че е само за два дни в седмицата. Утре пък ще ходим за билки с голямата систър и ще има, надявам се, положителни емоции.

В последно време впрочем и те не липсват.

Ходя напред-назад, не е да съм се спряла. още повече, че и август наближава, а с него и заминаването ни за около месец от тук към североизточна Бъргария, или за да бъда по-конкретна – Шумен, Варна, Бяла, Долни чифлик.. може и още някъде.. както ни тръгнат нещата. Нямам почти никакви финанси, но ще стискам зъби.. в крайна сметка по-добре да сме на плажа и да сме здрави. Пиенето ще ез а сметка на еденето, и без това трябва да спазваме линия, а не окръжност, въпреки че пухкавия ми напоследък вид ми липсваше да си кажа и аз. Но по-добре да не раста още, че ще се притесня.. Има нещо доста по-притеснително обаче около един мой приятел напоследък, но се опитвам да не.. мисля, защото, когато се сетя.. усещам безсилие, същевременно надежда, същевременно мозъкът ми не може да възприеме новината, че едно лъчезарно същество за няколко дни от здрав прав и корав се  превръща в трибуквена болест. Мозъкът ми още отказва да го повярва и дано този отказ по някакъв начин .. колкото и тъпо да звучи, просто обърне съдбата. И.. дами и господа.. в тоя момент с мойта немска бира ви казвам:

Наздраве.

Като дете ми се струваше ужасно клиширано това пожелание за здраве.. хората наистина в много случаи го казват просто така.. но всъщност е почти всичко на този свят, защото да си ок е първата стъпка, стъпало и опора, на която трябва да стъпиш, за да промениш съдба, живот, чувства.. или там каквото и да е.

Осъзнаването не е леко. На никого.

Осъзнаването идва точно от там, когато растеш и един по един около теб като презрели круши падат близки независимо на какъв етап и възраст са в собствания си живот и съдба. Не да звуча мелодраматично. Отдавна май не съм звучала така, а и отдавна потискам тая моя черта, че вече почти не я помня и за щастие тая драма, тия дълбоки чувства и дълбоко ранима душа се появяват все по-рядко. Не ми липсват. Когато трябва мога да се намеря. Човек трябва да продължи да живее, да оцелява, да се бори както се казва и пак ще повторя – да оцелява. На каква цена.. ще попита някой. На тази, която си готов да платиш, за да продължиш. Нито повече, нито по-малко.

Мина много време от една моя история. Макар и да ме натовари, макар и да не се разви в розово, една година от както работя това, което работя усещам с цялата си сила и истинност онова опасение на онзи човек, с който си имам някаква телепатична връзка и още подскачам като се сетя за него.. опасенията, че с упражняването на професията си ще се променя, едва ли не ще продам на дявола душата си. Знам защо го каза и защо беше толкова отчаян. Знам го, защото виждам дявола всеки ден. Всеки ден се налага да му се подигравам, надсмивам и преодолявам. И в същото време да си зашлевя шамар и да се попитам.. а дали и аз не станах дявол. И всъщност въпреки осъзнатостта, не, не съм дявол. Цинизмът, сарказмът са в пъти повече от преди, но фактът, че предизвиквам яд, бяс и опити да ме зашлевят (без особен ефект) за мен е радостен. Дали съм издигнала стена или не.. аз се променям точно толкова колкото имам нуждна. Може би не толкова бълзо колкото ми се иска.. и въпреки това всичко е наред.

Вашият коментар

