Айде и аз по темата за цигарите

От първи юни, ако се не лъжа влиза в сила закон против пушенето на закрити места. Аз съм непушач и не съм пушила през живота си, но съм от пасивния тип и имаше период в живота ми, когато разпознавах различните малки цигари по миризмата – факт.

Не съм се оплаквала, за мен също беше странна надигащата се мода и законодателност в случая с пушенето, и вентилации, и всякакви мерки да се ограничи. И на мен ми се струваше дискриминация, бях достатъчно свикнала всеки да пуши около мен без да ме е еня какво това причинява.

На мен.

Да оставим на страна здравето.

Учудвам се на мои познати и приятели пушачи как надават кански викове за дискриминация и нам какво, тъй като има забрана за пушене на закрити места.

И така настава една борба между пушачи и непушачи.

Аз лично не съм имала против, но осъзнавам след цялата тая дандания, че едновремешната ми пасивност и като мнение по въпроса с одимяването ми е била пълна глупост. Щото тия мои „приятели“ тровят себе си, тровят децата си, моето дете и мен включително. Умът ми не го побира колко нагла пасмина сме хората.

Онзи ден бях в една бирария, дето е и заведение за хранене едновременно. Уж не се пушеше кой знае колко вътре, но на излизане косата ми миришеше на цигари, дрехите ми.. изобщо вонях. А бях престояла само 1-2 часа вътре. Да не говорим, ако стъпя в някой клуб, дискотека или дори ресторант…

Извинете драги ми нагли  пушачи (говорим само за наглите, където нещата опират до елементарна култура, която твърдят, че имат, ама май само така си мислят), когато на вас ви се пуши голяма драма правите да излезете на вън – на тераса или пред нечия врата и да си изпушите цигарата и пак да си влезете в помещението.

Ама когато вие сте във всяка обществена сграда, аз няма как да изляза и да си поема за 10 минути въздух (за колкото вие ще си изпушите цигарата на вън), и после да си дишам час примерно в задименото благодарение на вас помещение, което не сте благоволили да напуснете от мързел.

Наистина е интересно с каква ревност пазите „територията си“.  А това да излизате и на вън да си пушите, трябва не държавата,  а вие да имате самосъзнанието и възпитанието да го направите.

 

1 отговор към Айде и аз по темата за цигарите

  1. голямата сестра каза:

    Много добре казано! Не веднъж сме говорили по въпроса и мислим еднакво. Може и да съм малко крайна в мнението си /ама защо пък да съм крайна, нали за моето здраве става въпрос/, но когато иде реч да засягаш другите по някакъв начин с поведението си, за толерантност не можем да говорим. Мога ли аз да очаквам от един непушач да прояви толерантност, ако примерно използвам хола му за тоалетна и сипвам отпадъци в храната на децата му? Едва ли. Така че драги пушачи /от ония наглите, щото не всички са такива/ – що не вземете да вървите на майната си! И научете се най-накрая, че задълженията стоят преди правата! На това се основава всяка държава, макар и нашата да не е от тия дето обикновено се дават за пример. Защото чуждите задължения са вашите права и обратното. Малко мисъл се иска. Ще се справите ли?

Вашият коментар

